måndag 26 april 2010

Ny vecka

Måndag morgon. Min första dag som sjukskriven. Sonen har åkt till dagis och nu ska jag alltså vara hemma själv på dagarna. Vilken konstig omställning. Bara jag. Inget skjutsa, inget hämta. Bara vara hemma eller någon annanstans. Inga krav och måsten fram till kl 16 på dagarna. Det känns overkligt.

Igår mådde jag mycket bättre. Det var en sådan urladdning i lördags, så mycket ledsamhet, sorg och ilska som fick utlopp att gårdagen blev en bra dag. Jag tog med mig ena sonen på utflykt ett par timmar läns stranden norröver. Där är så vackert så man dånar.
På kvällen ordnade maken grillat med klyftpotatis och så låg jag och läste i sängen. En avslappnande och skön dag.

Idag ska jag till terepeuten igen. Jag missade förra veckans möte vilket har grämt mig enormt. Jag hade så väl behövt det. Så väl. Men idag ska jag dit. Jag har 45 minuter på mig att komma vidare. Tiden är alldeles för kort. Men det är ändå en ventil jag behöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar