fredag 23 april 2010

Drömmar och huvudvärk


Idag vaknade jag med huvudvärk. Samma sort som inte ville lämna mig ifred igår kväll.
Spänningshuvudvärk, det är jag helt övertygad om.
Ibland vaknar jag med värk i kroppen, jag tror jag ligger spänner mig när jag sover.
Jag drömmer mycket varje natt. Men för att drömmarnas minnen ska komma till mig måste jag ligga kvar i sängen i ungefär en halvtimma och bara vara. Och så, plötsligt, glimmar det till av en skärva av drömmens handling.
I natt till exempel minns jag att jag var i Prag med min man. Jag har varit där tidigare, men inte han och jag ville visa alla vackra platser men jag hittade inte. Jag gick hela tiden åt fel håll och vi kom aldrig fram till Karlsbron (se bild) som jag bland annat tänkt.
Kanske borde jag börja skriva ner mina drömmar i korthet. Kanske följer dom ett särskilt tema.
Jag har ingen aning, jag vet bara att det hela beror på medicineringen. Tidigare mindes jag aldrig några drömmar.

Idag är det riktigt aprilväder här - ömsom regn, ömsom sol.
Jag har varit ute en stund. Satt upp två nya gungor, hämtat ägg hos hönsen, räfsat lite, städat undan lite skräp som låg på trädgården.
Och nu är jag inne igen. Stressad igen. Utåt sett så lugn, så lugn, men inombords.. som en krigszon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar