måndag 21 juni 2010

Vibrerar inombords igen

Vad betyder det egentligen?
Vad är det kroppen vill tala om för mig?
När jag är helt stilla känner jag hur jag skakar inuti armar och ben, i hela mig. En svag, svag vibration. Tillräckligt stor för att jag ska känna den inom mig, men samtidigt liten nog för att inte synas.

Det skrämmer mig att jag är så svag när jag tror jag är stark. Jag känner mig lurad, jag har lurat mig själv. Precis som att kroppen vill knäppa mig på näsan, tala om för mig att jag inte bestämmer. Som att den vill sätta sig på mig. Trycka ner mig.

Jag har kommit på mig själv med att vilja personifiera den, föreställa mig den - känslan. Ge den ett ansikte. Kanske är det enklare att hata den då? När jag separerar den från mig själv och ställer den vid sidan av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar