måndag 7 januari 2013

Vet inte vem jag är längre

Jag känner inte längre igen mig själv. Situation efter situation uppstår där jag antingen inte förrän efteråt är medveten om vad jag säger, eller så utför jag handlingar som jag senare inte förstår varför. Jag kan höra hur min mun säger saker, och efteråt tänka "var det jag som sa det?" eller "varför gjorde jag så?". Jag håller på att tappa kontrollen. På kvällarna blir det extra tydligt. När jag är trött men ännu inte släckt sänglampan ligger jag och surfar på mobilen och liknande. Då sker ofta att jag inleder konversationer med människor, eller att jag beställer varor. Nästa dag minns jag knappt. Än mindre förstår jag varför. Jag förstår inte riktigt vad som håller på att hända med mig. Håller jag på att tappa fotfästet? Jag har i alla fall delvis tappat förtroendet för mig själv. Jag vågar inte längre uttrycka någon åsikt med kraft, för jag vet inte om den verkligen är min egen. Precis som att det finns flera "jag". Det är så obehagligt. Och hur går jag vidare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar